Mastercard zet eerste stappen op TikTok en realiseert de grootste virtuele ‘Wave’ ter wereld tijdens de UEFA Champions League

Mastercard, al diverse jaren de sponsor van de UEFA Champions League, surft mee op de trend van het groeiend aantal TikTok-gebruikers[1]  door vorige week het wereldrecord van de grootste virtuele "Wave" op sociale media te creëren. Het idee achter de Mastercard #PricelessWave uitdaging was om fans te laten zien dat een eenvoudige bal, een wedstrijd en een evenement de wereld kan verbinden en mensen kan aansporen om op te staan uit hun stoel om samen het beste te vieren wat voetbal te bieden heeft. De campagne heeft tot nu toe meer dan een miljoen views (exact 1.259.815.688) gegenereerd en meer dan 500.000 gedeelde video’s (exact 603.464) onder voetbalfans, beroemdheden en sporthelden. Deze cijfers worden momenteel bestudeerd door het Guinness World Record.

Een ongekende digitale en audio-ervaring voor Mastercard

Fans konden deelnemen aan de #PricelessWave challenge door zichzelf te filmen op TikTok, waarmee Mastercard een samenwerkingsakkoord heeft. Het enige wat ze hoefden te doen was hun armen van de onderkant naar de bovenkant van het scherm op te heffen om vervolgens de sonic brand van Mastercard te horen en beloond te worden met een regen van confetti en ballonnen. Om de challenge te lanceren werden fans door voetballegendes als Fernando Torres en Marcel Desailly aangemoedigd om hun eigen virtuele wave te posten. Anderen volgden het voorbeeld en de ervaring werd parallel gepromoot op andere sociale netwerken, zoals Instagram en Facebook.

De digitale mogelijkheden en de sonic brand van Mastercard hebben de ervaring van de fans op TikTok versterkt, waardoor ze hun favoriete teams en spelers gedurende het hele toernooi konden ondersteunen. De voetbalversie van het geluidsmerk van Mastercard geeft een extra dimensie aan het merk, en is een krachtig instrument om een emotionele en culturele band met de consument te creëren.

"We weten dat een bal voor voetbalfans Priceless®-momenten kan creëren, of het nu gaat over de opwinding van een doelpunt of de pure vreugde van een wedstrijd", zegt Raja Rajamannar, wereldwijde marketing en communicatie direteur bij Mastercard. "Sinds het begin van de pandemie zijn we snel moeten overstappen van een fysieke naar een digitale ervaring om ons aan te passen aan de situatie. Met de #PricelessWave wilden we voetbalfans over de hele wereld eraan herinneren dat voetbal een feest kan zijn, dat wanneer het gedeeld wordt, zelfs op afstand, onbetaalbaar is. Met deze campagne wilden we de fans dichter bij hun passie voor voetbal en hun helden op het veld brengen, vanuit het comfort van hun eigen huis om een onvergetelijk moment te kunnen beleven. Als technologische innovator verlegt Mastercard voortdurend de grenzen om voor de fans de absoluut memorabele ervaring te creëren. "

Een priceless® contentplatform om de emotie achter de bal te delen

In de marge van de UEFA Champions League kon de consument ook een bezoek brengen aan www.priceless.com, het platform dat door Mastercard werd ontworpen om onvergetelijke momenten samen te brengen. Ze hadden er de kans om een unieke ervaring op te doen met verschillende voetballegendes (training, tips en trucs, etc.), maar ze konden er ook luisteren naar hun ervaringen en de emoties die het voetbalspel kan oproepen.

[1] Volgens de laatste cijfers zijn er alleen al in België 2 miljoen gebruikers...

Persberichten in je mailbox

Over Mastercard Belux

Mastercard is een wereldwijd technologiebedrijf in de betalingssector. Onze missie is het verbinden en aandrijven van een inclusieve, digitale economie die iedereen, overal ten goede komt door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Met behulp van veilige gegevens en netwerken, partnerschappen en passie helpen onze innovaties en oplossingen individuen, financiële instellingen, overheden en bedrijven hun grootste potentieel te realiseren. Met connecties in meer dan 210 landen en gebieden bouwen we aan een duurzame wereld die priceless mogelijkheden biedt voor iedereen.