Mastercard helpt slachtoffers van overstromingen in Europa

Mastercard verdubbelt giften op haar lokale platform om Belgen die door de ramp getroffen zijn te steunen

Waterloo, 23 juli 2021 - De nooit eerder geziene overstromingen in Europa van vorige week hebben duizenden getroffen en een spoor van vernieling voor de getroffen families en gemeenschappen met zich meegebracht. Er stond, en staat, de nooddiensten en hulpverlening een zware taak te wachten. Mastercard wil haar steentje bijdragen bij de hulpverlening. Het bedrijf kondigt een donatie aan van 500,000 € aan het Rode Kruis in de rampgebieden en richt een lokaal platform op in België voor dewelke Mastercard burgergiften zal verdubbelen. ​

Mark Barnett, President, Mastercard Europe, stelt: “Het is onze verantwoordelijkheid om de mensen die getroffen zijn door deze ramp te helpen. Wij zijn ons ervan bewust dat sommigen het momenteel heel moeilijk hebben en dat velen onder hen maanden en zelfs jaren nodig zullen hebben om hun leven terug op te bouwen. Wij scharen ons achter de slachtoffers tijdens deze periode van heropbouw en bieden ons uitgebreid netwerk aan om hen te helpen een nieuwe toekomst op te bouwen.”

Mastercard verdubbelt donaties op haar platform in België

Mastercard is sterk vertegenwoordigd in Europa, en met name in België waar het zijn Europees regionaal hoofdkantoor heeft.

Om de bevolking die getroffen is door de overstromingen extra te helpen lanceert Mastercard ook een webplatform waar Mastercard kaarthouders donaties aan het Belgische Rode Kruis kunnen doen en op deze manier concrete hulp kunnen bieden aan hulpbehoevenden. Mastercard schenkt een euro extra voor elke euro die in België gedoneerd wordt, tot een bedrag van 50.000 €.

“Het hoofdkantoor van Mastercard is in Waterloo gevestigd en onze werknemers zijn diep getroffen door wat er families en burgers, die slechts een aantal kilometers verder wonen, overkomen is. We zetten onze middelen in om de inspanningen van het Rode Kruis te steunen en hopen dat de verdubbeling van de donaties de vrijwilligers in staat zal stellen een deel van de nodige fondsen te verwerven voor de wederopbouw,” legt Henri Dewaerheijd, Country Manager BeLux, uit.

Aangezien het bedrijf veel mensen tewerkstelt in de streek, kunnen werknemers van Mastercard ook giften doen aan de hulpverlening, die het bedrijf dan tot eind september verdubbelt. Mastercard medewerkers kunnen ook een paar dagen vrijaf krijgen voor vrijwilligerswerk om de getroffen gemeenschappen ter plaatse te ondersteunen. ​ ​

Florence Cooreman

Mastercard

Stéphanie Simonis

Ketchum

Persberichten in je mailbox

Over Mastercard Belux

Mastercard is een wereldwijd technologiebedrijf in de betalingssector. Onze missie is het verbinden en aandrijven van een inclusieve, digitale economie die iedereen, overal ten goede komt door transacties veilig, eenvoudig, slim en toegankelijk te maken. Met behulp van veilige gegevens en netwerken, partnerschappen en passie helpen onze innovaties en oplossingen individuen, financiële instellingen, overheden en bedrijven hun grootste potentieel te realiseren. Met connecties in meer dan 210 landen en gebieden bouwen we aan een duurzame wereld die priceless mogelijkheden biedt voor iedereen.